Моля за помощ!!!
Публикувано на: 18 Апр 2011, 18:46
Здравейте,
Имам лицензиран туроператор от 2001 г. През лятото 2007 г. се появи английски клиент, представящ се за вицепредседател на Юнеско в Лондон. Отправи запитване за билет Лондон-София-Лондон. Цената, която оферирахме му хареса и поръча два билета, като плати с кредитна карта. Сумата постъпи 3 дни по-късно по сметката ми. След около седмица направи отново запитване и отново купи няколко билета. Така в продължения на няколко седмици направи заявки за около 20-30 билета, като винаги плащаше с кредитни карти - с различни номера и еднаква валидност, издадени от Барклийс банк. Сумите по плащанията идваха редовно и без проблем. След около месец и оборот от около 40 000 лв аз проявих съмнение и проверих картите в ПИБ (обслужващата ми банка) по телефона. Оказа се, че картите са реални, но картодържателите са с различни имена. Някой беше намерил алгоритъма за номерацията на картите и съответно беше злоупотребил. Аз прекратих всички резрвации, върнах парите по сметките за билетите, които не бяха летяни. За съжаление за около 10 000 лв вече самолетните билети бяха използвани. След съвета на адвокат, защитавах позицията си пред банката, че аз съм спрял източването на парите и реализираните билети са вече пролетени и не мога да върна сумите по тях. ПИБ остана мълчалива до днес - получих Запорно съобщение и Покана за доброволно изпълнение. Обстоятелствата по заповед за изпълнение са следните: "По делото е предоставено извлечение от сметка, което произхожда от юридическото лица-банка, посочено сред изрично изброените в чл.417,т.2 от ГКП и представляващо съгласно същата норма основание за издаване на заповед за изпълнение. Извлечението от сметка доказва по размер вземането на молителя, както и удостоверява съществуването на задължения на ответниците по заявлението. Предвид липсата на доброволно изпълнение вземането на молителя е годно за принудително събиране, установено по размер и основание."
КАКВО ДА ПРАВЯ?
Имам лицензиран туроператор от 2001 г. През лятото 2007 г. се появи английски клиент, представящ се за вицепредседател на Юнеско в Лондон. Отправи запитване за билет Лондон-София-Лондон. Цената, която оферирахме му хареса и поръча два билета, като плати с кредитна карта. Сумата постъпи 3 дни по-късно по сметката ми. След около седмица направи отново запитване и отново купи няколко билета. Така в продължения на няколко седмици направи заявки за около 20-30 билета, като винаги плащаше с кредитни карти - с различни номера и еднаква валидност, издадени от Барклийс банк. Сумите по плащанията идваха редовно и без проблем. След около месец и оборот от около 40 000 лв аз проявих съмнение и проверих картите в ПИБ (обслужващата ми банка) по телефона. Оказа се, че картите са реални, но картодържателите са с различни имена. Някой беше намерил алгоритъма за номерацията на картите и съответно беше злоупотребил. Аз прекратих всички резрвации, върнах парите по сметките за билетите, които не бяха летяни. За съжаление за около 10 000 лв вече самолетните билети бяха използвани. След съвета на адвокат, защитавах позицията си пред банката, че аз съм спрял източването на парите и реализираните билети са вече пролетени и не мога да върна сумите по тях. ПИБ остана мълчалива до днес - получих Запорно съобщение и Покана за доброволно изпълнение. Обстоятелствата по заповед за изпълнение са следните: "По делото е предоставено извлечение от сметка, което произхожда от юридическото лица-банка, посочено сред изрично изброените в чл.417,т.2 от ГКП и представляващо съгласно същата норма основание за издаване на заповед за изпълнение. Извлечението от сметка доказва по размер вземането на молителя, както и удостоверява съществуването на задължения на ответниците по заявлението. Предвид липсата на доброволно изпълнение вземането на молителя е годно за принудително събиране, установено по размер и основание."
КАКВО ДА ПРАВЯ?