TheOldMan написа:Срещу тази обвързаност продавача ви предлага значително по-ниска цена, отколкото при договор без обвързване. С'я ... доколко цената без договор е нормална (ако изобщо може да се сключи такъв) може да се спори много, но клаузата е ... да го кажем "на ръба на закона". Формулировката "необосновано високо обезщетение или неустойка" е доста разтеглива, а и при подписването сте се съгласили да дадете тия пари (макар и на вноски), така че ...
Ами не, не е вярно - цената е само с 5 лева по-ниска, така че... А доколкото аз съм се съгласила... Ето какво всъщност се случи:
От януари 2007 г. ползвам интернет на оператора Близу (тогава все още се казваше Гигабит). Договорът с оператора беше безсрочен. През месец април 2013 г. подписах нов договор за 18 месеца с Близу за интернет на по-ниска такса и с по-висока скорост. По-високата скорост така и не я усетих, за съжаление. През месец октомври 2014 г. този договор изтичаше и аз бях убедена или по-скоро подмамена от служителителите на Близу да подпиша нов договор за 18 месеца с оператора. Това се случи на 14 октомври 2014 г. По-късно вечерта обаче видях, че имам две неприети повиквания от телефона на Близу. Звънях, за да видя за какво става въпрос, но никой не ми вдигна. На другия ден (на 15.10.2014 г) отново се звъннах на телефона на Близу и ми беше обяснено, че съм преминала на безсрочен договор. Този факт ме зарадва изключително много, но споделих на жената, с която разговарях, че вчера съм подписала срочен договор. Тогава тя ме посъветва да отида в офис на Близу и да прекратя срочния договор, който бях подписала, тъй като мога да направя това в 7-дневен срок. Когато отидох в офиса на Близу обаче това ми бе отказано от една служителка, тъй като аз се водих на безсрочен договор. Аз настоях да подпиша някаква декларация, че се отказвам от срочния договор, но това отново ми бе отказано. Тогава платих таксата за моя безсрочен договор. Служителката в офиса се обажда на свои колеги от Близу, за да разбере какво всъщност е станало със срочния ми договор и защо е изтрит от системата, но така и не се намери отговор на този въпрос. Оставих телефон за връзка в офиса. Не е нужно да споменавам, че никой не ми се обади. По-късно срещах същата служителка от офиса на Близу, тъй като той се намира близо до мястото, където живея, но тя пак ми спомена, че не знае нищо за този срочен договор. На 26.11.2014 г. при плащане на месечната ми такса за интернет разбрах, че отново се водя на срочен договор. Пуснах жалба до отдела на “Жалби и оплаквания” на Близу със срок за отговор от тяхна страна в рамките на 30 дни. След 15 дена получих отговор, че договорът ми с тях е коректен и няма причина за прекратяването му. На този ден пуснах още две писмени жалби до Близу, заедно с ксерокопие на договора ми от 14.10.2014 г. и касова бележка с платена такса за безсрочен договор от 15.10.2014 г, а на другия ден пуснах още една жалба по електроната поща със сканиран договора ми от 14.10.2014 г. и сканирана касова бележка с платена такса за безсрочен договор от 15.10.2014 г. Срокът за отговор на първите две жалби бе 30 дни, а на втората жалба - 14 дни. Но аз така и не получих отговор на нито една от тези жалби. На 12.01.2015 г. се обадих да разбера какво става и отговорът беше, че от отдела на “Жалби и оплаквания”на Близу отново са решили, че договорът ми с тях е коректен и няма причини за прекратяването му, а също така и че отговорът и за трите ми жалби е бил получен в срок. Първо - аз никога не съм твърдяла, че договорът ми е некоректен и оплакването ми никога не е било, свързано с това (тогава все още не знаех за чл. 143 т. 5 и т.14 от 33П). Явно от отдела не разбират за какво всъщност се отнася оплакването ми. Второ – това, че съм получила отговор на жалбите от тях съвсем не е вярно. Това, което искам е отново да премина на безсрочен договор. Днес най-после получих отговор на моята жалба - казват, че нямам основателни причини за прекратяване на договора. Само за миналия месец съм изхарчила 21,98 за изходящи разговори към Близу. Днес също така получих и съобщение от мобилния ми оператор, че изходящите ми разговори ще бъдат ограничени. Всичко това по вина на Близу!