навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Mazda MR-30 R-EV - необичайната градска красавица

2024-03-14 0

Mazda MR-30 R-EV - необичайната градска красавица

Когато говорим за необичайна красота в женски род, винаги си представяме нещо специално, дори изключително. И Mazda MR-30 R-EV наистина успява да прикове погледите с чудесния си силует и покрив в различен цвят. Супер елегантните минималистични светлини и привлекателните купе извивки внушават динамика и стил от висок клас.

Дотук нищо толкова необичайно, но когато видите, че в страничния профил на автомобила са очертани две врати, почвате инстинктивно да търсите с поглед дръжката на задната. Вероятно това е моментът, в който и аз можех да стана част от безбройните забавни клипчета в YouTube, след като почти две минути обикалях колата в търсене на отговор на въпроса как се отваря задната врата. Отговорът става очевиден, едва след като отворите предната и забележите добре интегрираната отвътре ръкохватка в предната част на задната врата. Да, тя се отваря назад и това е много по-логичният вариант за влизане на задния ред седалки, защото силуетът на покрива и арката на задния калник няма как да пречат. И двете врати се отварят на около 90 градуса, което осигурява доста широк достъп до салона. Предвид габаритите на Mazda MR-30 R-EV, няма как да очаквате, че мястото отзад е в изобилие, но хора с ръст под 1.70 могат да пътуват там. Изненадващо, но багажникът не е толкова скромен, колкото бихте очаквали – уикенд багажът на четиричленно семейство успя да се събере без проблем, което определено е плюс в ерата на дизайнерските саможертви.

Отвътре моделът успява да запази отличното впечатление от дизайна – използвани са качествени и дори необичайни материали като текстил, нещо като корк, фина кожа и добре подбрани като усещане и качество пластмаси. Дизайнът на таблото, контролите и конзолата между предните седалки е уникален и със сигурност никога няма да ви се стори скучен. Единствени щеше да е хубаво да се намери място за безжично зарядно за смартфон. Нишите за предмети са достатъчно на брой и с добър обем.


Mazda MR-30 R-EV


По отношение на комфорта Mazda MR-30 R-EV изненадва с удобни седалки с приятна мекота и добра странична опора. Позитивното усещане при возене се дължи и на добре настроеното окачване, което не подскача, успява много добре да обере неравностите, но и блести с чудесна стабилност. Дори с два пъти по-мощно задвижване този автомобил щеше да се усеща все така отлично на пътя, както по права линия, така и в завоите. Както неведнъж съм отбелязвал, кормилното управление на Mazda може да служи за образец по отношение на чувствителността и обратната връзка. И тук то е информативно и директно като така доставя удоволствие.

Първите ми километри с красивия мини SUV започнаха в електрически режим на задвижване. След почти 30-тина изминати километри в сравнително студено и дъждовно време и с включени фарове извън града, батерията беше почти наполовина. При подходящи условия предполагам, че пробег от 65-75 км е напълно постижим, което означава, че дори няма да се налага да зареждате колата в контакта всяка нощ, ако живеете в града. А и това не е толкова страшно, защото този модел е plugin хибрид (от там и допълнителните букви R-EV), който използва двигател с вътрешно горене за увеличаване на пробега.

И то не какъв да е двигател, а роторен (още познат като ванкелов), който няма много общо като конструкция с познатите до болка цилиндрови агрегати. За не ви отегчавам с технически подробности, по-добре да спомена, че понастоящем Mazda е единствената компания, която продължава да предлага двигатели от този тип, при това го прави от вече 50 години. Тяхното предимство е в по-ниското тегло и по-малките вибрации при работа. Та въпросният роторен двигател служи за генератор на електричество, който пък захранва задвижващия електромотор на автомобила. Реално така няма как да останете без ток, а именно това е основното притеснение на всеки собственик на електромобил. Това беше доказано на практика след пътуване София – Бургас и обратно без зареждане на електричество.


Mazda


Когато електричеството свърши, дрезгавото ръмжене на роторния двигател подсказва, че вече сами произвеждате нужната енергия. През повечето време вероятно няма да го чувате, но при по-висока скорост по магистралата и в началото на зареждане на напълно празната батерия работата на мотора е ясно доловима. В случая е добре да имате предвид, че ако ще карате с по-висока скорост, е хубаво да имате поне 25-30% заряд в батерията, за да не бъде ограничена максималната скорост на автомобила и да можете да изпреварвате и изкачвате без проблем.

Приятно бях изненадан от пъргавината при изкачване дори на по-стръмни и дълги баири, където Mazda MR-30 R-EV успяваше да поддържа скорост 125-140 км/ч с лекота и да задмине много свои събратя с обикновено задвижване. И все пак, въпреки много добрата шумоизолация, движението по магистрала определено не е най-силната страна на модела, защото двойното преобразуване на енергията все пак ограничава коефициента на полезно действие и увеличава разхода. Пълна батерия и резервоар ще ви осигурят почти 400 км пробег по магистрала и чувствително повече, ако се движите по-бавно.

Моделът е много по-практичен в градската среда и при кратки пътувания, където икономията от електрическото задвижване е най-голяма. Същевременно предлага имиджа и всички нужни екстри, както и комфорта да се изолирате от стреса на натоварения градски трафик. Асистентът за поддържане на дистанцията, хедъп дисплея и добрата инфотеймънт система се грижат точно за това. Единствено управлението на адресите на навигацията може да е с един идея по-бързо и модерно.


Mazda


В крайна сметка Mazda MR-30 R-EV с пълно право може да се нарече уникален автомобил – заради своя дизайн, оригиналното решение за удължаване на пробега и много приятното усещане при шофиране. Непременно я изпробвайте, ако си търсите икономичен и съвременен автомобил за града.

за 61%  против 39%  344 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 

rss
Посети форума