2019-02-27 0
Lenovo Group обяви резултатите си за третото финансово тримесечие, приключило на 31 декември 2018 година. Компанията отчете най-високите приходи на групата от четири години насам, възлизащи на $14 милиарда, което е увеличение с 8,5% на годишна база (12.8% на годишна база, без да се взема предвид въздействието на валутните колебания). Lenovo Group регистрира забележителна печалба преди данъчно облагане на стойност $350 млн. (увеличение със 133%/+$200 млн. спрямо предходната година). Това е исторически рекорд за фирмата, като ръст се наблюдава във всички направления на бизнеса.
Нетната печалба на групата е в размер на $233 млн. за финансовото тримесечие, което представлява сериозно подобрение на фона на нетната загуба от $289 млн. през аналогичното тримесечие на предходната финансова година. Основната печалба на акция през третото фискално тримесечие възлиза на 1.96 US цента или 15,35 HK цента.
"Когато тръгнахме по пътя към „Интелигентна трансформация", целта ни бе да възстановим, а след това и да ускорим темпото на развитие на бизнеса на Lenovo, като в същото време осигурим на нашите клиенти и партньори най-добрите смарт технологии като "Internet of Things" (IoT), умна инфраструктура и умни вертикални решения. Направихме и нещо повече – нашите силни страни и позиционирането ни като водеща глобална технологична организация днес е стабилно утвърдено. Радвам се, че Lenovo опровергава настоящите тенденции в индустрията. Ние сме стабилни, отчетохме рекордни резултати през това тримесечие и ставаме все по-силни", коментира Ян Юенцин, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo.
Общ преглед на бизнес представянето
Групата за интелигентни устройства (Intelligent Devices Group/IDG) отчете рекордни приходи и печалба. Трето поредно тримесечие ръстът на приходите е с 6,2% на годишна база до $12,4 млрд.
• През тримесечието Групата за персонални компютри и смарт устройства (Personal Computer and Smart Devices Group), част от Intelligent Devices Group, отчете приходи на стойност $10,7 млрд., което е увеличение с 11,6% на годишна база и ускорение на темпото на растеж спрямо предходното тримесечие. Приходите от персонални компютри регистрират ръст с 16% на годишна база, изпреварвайки представянето на пазара с над 17 пункта. Маржът на печалбата преди данъчно облагане също се подобри с 1% пункт. Lenovo запазва позицията си на безспорен световен лидер в продажбите на персонални компютри с рекорден пазарен дял от 24,6%. Благодарение на фокуса върху премиум и бързоразвиващите се сегменти, приходите от продажби на работни станции, тънки и леки устройства и AR/VR устройства, изпревариха темповете на растеж на пазара с над 30 пункта, гейминг компютрите – с 16 пункта, а Chromebook – с над 220 пункта.
• Групата за мобилен бизнес (Mobile Business Group/MBG), част от IDG, регистрира първата си глобална печалба от придобиването на Motorola през октомври 2014 година. Този успех се дължи на умелото изпълнение на стратегията на Lenovo за намаляване на разходите, оптимизиране на продуктовото портфолио и фокусиране върху ключовите пазари. В Северна Америка се отчита сериозен пробив – за изминалото тримесечие обемите нарастват със скорост, изпреварваща растежа на пазара със зашеметяващите 40 пункта. Нещо повече, фокусът на MBG върху други специфични географски региони вече дава значителни резултати. Lenovo затвърждава #2 позицията си в Латинска Америка въпреки валутните колебания и затрудненията в доставките. В Китай, благодарение на новите продукти с марката Lenovo, групата продължава да набира скорост, отчитайки четворен ръст на приходите и голямо увеличение на маржа на печалбата преди данъчно облагане.
• Data Center Group/DCG регистрира пето поредно тримесечие растеж на печалбата (маржът на печалбата преди данъчно облагане нарасна с 3,6 % пункта на годишна база) на фона на 31% увеличение на приходите до $1,6 милиарда. Всъщност, DCG отчита ръст на приходите на годишна база във всички географски региони, обусловен от трицифрения растеж в Северна Америка и двуцифреното увеличение в Азиатско-тихоокеанския регион, Европа, Близкия изток, Африка и Латинска Америка. Патньорството с NetApp, който вече работи активно в Китай, още повече ще подсили портфолиото и ще разшири възможностите за бизнес. Hyperscale отново допринесе сериозно с трицифрен растеж на приходите, а Software Defined Infrastructure (SDI) отчете близо 70% увеличение на приходите на годишна основа. Групата не само остана #1 в ТОП500 на суперкомпютрите в световен мащаб, но и увеличи преднината си.